Zasady zwrotu
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(dotyczy wyłącznie Konsumentów i Przedsiębiorców – Konsumentów)1
Prawo odstąpienia od umowy
Mają Państwo prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie towaru.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można przekazać na poniższe dane:
Robert Kaczmarzyk RK MEBLE
ul. Główna 64a
98-400 Wieruszów
adres e-mail: kontakt@rk-meble.pl
tel +48 694 959 928
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać lub przekazać nam towar na adres: Robert Kaczmarzyk RK MEBLE ul. Główna 64a 98-400 Wieruszów, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo towar przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
Wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje się także w Załączniku nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie usługi Konto
Mają Państwo prawo odstąpić od umowy o świadczenie usługi Konto w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można przekazać na poniższe dane:
Robert Kaczmarzyk RK MEBLE
ul. Główna 64a
98-400 Wieruszów
adres e-mail: kontakt@rk-meble.pl
tel +48 694 959 928
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje się w Załączniku nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Również po upływie tego terminu można w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny zgłosić Sprzedawcy żądanie zaprzestania świadczenia usługi Konto, przesyłając je na powyższy adres korespondencyjny lub adres e-mail.
Kiedy nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy?
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, a w tym m.in. w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia:
-
jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
-
jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.
1Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy - Konsumentowi (czyli osobie fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej).
Zasady reklamacji
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY ZA ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ
-
Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć towar zgodny z umową.
-
W zakresie Umów sprzedaży zawartych od dnia 1.01.2023 r. Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową na podstawie i na zasadach określonych w Rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 43a i nast. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta).
-
Na warunkach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili (chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, jest dłuższy).
Uprawnienia w przypadku niezgodności towaru z umową
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta może:
Zażądać naprawy lub wymiany towaru.
Koszty naprawy lub wymiany towaru niezgodnego z umową ponosi Sprzedawca.
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową, jeżeli zarówno naprawa jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy w przypadku, gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową ze względu na to, że naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów;
b) Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową w sposób wymagany w ustawie o prawach konsumenta;
c) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
d) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z prawa do naprawy lub wymiany;
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
Konsument nie może jednak odstąpić od umowy z powodu braku zgodności towaru z umową, jeżeli ten brak jest nieistotny. Obowiązujące przepisy wprowadzają jednak domniemanie, iż brak zgodności towaru z umową jest istotny.
Dodatkowe informacje: Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową na powyższych zasadach także wobec Przedsiębiorcy - Konsumenta (czyli osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej).
REKLAMACJE DOTYCZĄCE TOWARÓW
-
Reklamacje dotyczące towarów można złożyć w dowolny sposób, na przykład drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: kontakt@rk-meble.pl lub drogą pocztową na adres Sprzedawcy: Robert Kaczmarzyk RK MEBLE, ul. Główna 64a 98-400 Wieruszów.
-
Zalecane jest zawarcie w reklamacji poniższych informacji:
a) imienia i nazwiska,
b) numeru zamówienia (w miarę możliwości),
c) wskazania towaru oraz rodzaju i opisu jego niezgodności z umową,
d) wskazania uprawnienia, z którego Konsument chce skorzystać (naprawa, wymiana, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy),
e) danych kontaktowych (adresu korespondencyjnego, adresu e-mail lub numeru telefonu).
Powyższe zalecenia mają jedynie na celu usprawnienie procesu reklamacji.
-
Reklamację można złożyć z wykorzystaniem wzoru formularza reklamacyjnego, który jest dostępny na stronie Sklepu. Nie jest to jednak obowiązkowe.
-
Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania.
-
Konsument udostępnia Sprzedawcy towar niezgodny z umową podlegający naprawie lub wymianie, a Sprzedawca odbiera go od Konsumenta na swój koszt. Natomiast w razie odstąpienia od umowy w związku z niezgodnością towaru z umową, Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.
REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
-
Sprzedawca ponosi przewidzianą przez prawo odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową.
-
Klient ma prawo złożyć reklamację dotyczącą usług elektronicznych dostępnych za pośrednictwem Sklepu. Reklamacje można składać na przykład elektronicznie na adres e-mail: kontakt@rk-meble.pl albo listownie na adres: Robert Kaczmarzyk RK MEBLE, ul. Główna 64a 98-400 Wieruszów
-
Zalecane jest, aby reklamacja zawierała następujące informacje:
-
-
-
-
wskazanie Usługi, której dotyczy;
-
rodzaj i czas wystąpienia nieprawidłowości;
-
żądanie Klienta;
-
dane kontaktowe Klienta (adres e-mail albo adres korespondencyjny).
-
-
Powyższe zalecenia mają jedynie na celu usprawnienie procesu reklamacji.
Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI ORAZ DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
-
-
-
-
Konsument może na przykład złożyć do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich lub zwrócić się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sprawy przez stały sąd polubowny przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
-
Konsument ma również możliwość złożenia skargi za pośrednictwem platformy internetowego rozwiązywania sporów ODR, dostępnej pod adresem: www.ec.europa.eu/consumers/odr/
-
Konsument może także skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
-
Informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń przez konsumentów są dostępne na stronie internetowej pod adresem: www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
-
-
-